Stiri‎ > ‎

Agenda digitală: O nouă strategie pentru un internet mai sigur și cu un conținut mai adecvat pentru copii și adolescenți

postat 3 mai 2012, 23:48 de Contact Eurocentrica
Comisia Europeană (CE) a elaborate o strategie care vizează încurajarea pieței conținutului online interactiv și educativ, printr-un parteneriat între CE și statele membre, operatorii de telefonie mobilă, producătorii de dispozitive mobile și furnizorii de servicii de socializare în rețea.   

Comisia a elaborat un plan pentru a dota copiii cu competențele și instrumentele digitale de care au nevoie pentru a se bucura din plin și în siguranță de lumea digitală. Deși internetul nu a fost conceput pentru copii, în prezent îl utilizează 75% dintre aceștia, dintre care o treime prin intermediul telefoanelor mobile.

„Eu susțin ideea că fiecare copil trebuie să aibă acces la internet. Însă copiii au nevoie de instrumente web simple, transparente și coerente, precum și de cunoștințele și competențele necesare pentru a le utiliza. Inițiativa noastră reunește toate tipurile de părți interesate, astfel încât copiii să poată beneficia de mai multe conținuturi și servicii de calitate, precum și de protecția necesară pentru ca navigarea pe internet să devină o experiență pozitivă”,  a declarat Neelie Kroes, vicepreședinta Comisiei Europene.

Dat fiind că abordările naționale variază de la un stat membru la altul, copiii din UE beneficiază de niveluri diferite de responsabilizare și de protecție online. Din acest motiv, este dificil pentru întreprinderi să comercializeze servicii și produse adaptate copiilor la nivelul întregii Uniuni. Pentru a depăși aceste obstacole, Comisia a prezentat o serie de măsuri care vor fi implementate prin diferite mijloace, precum autoreglementarea industriei de profil, ceea ce ar trebui să conducă la soluții flexibile și rapide în acest domeniu. Cooperarea în cadrul unor foruri precum Coaliția pentru un internet mai sigur pentru copii va fi vitală în cadrul acestui proces. 

Asigurarea protecției online a copiilor reprezintă un angajament esențial al Agendei digitale pentru Europa.

A răspunde exigențelor copiilor înseamnă a deschide o gamă largă de oportunități de afaceri. Se preconizează că piața mondială a conținutului digital va atinge 113 miliarde euro în acest an. Valoarea pieței aplicațiilor mobile este de 5 miliarde de euro și se preconizează că va crește la 27 de miliarde de euro până în 2015, în principal datorită jocurilor și unui număr de peste 5 miliarde de dispozitive mobile utilizate la nivel mondial. O dată cu larga proliferare a tabletelor, telefoanelor inteligente și laptopurilor, utilizate în foarte mare măsură de copii, piața potențială a conținutului online interactiv, creativ și educativ, atât pentru copiii mici, cât și pentru adolescenți, a devenit substanțială.

Sursa: Reprezentanța Comisiei

Comments