Stiri‎ > ‎

CE lansează o nouă aplicație pentru smartphone, în sprijinul pasagerilor

postat 4 iul. 2012, 04:47 de Contact Eurocentrica
Comisia Europeană (CE) a lansat o aplicație pentru smartphone care vizează transportul aerian și feroviar și care funcționează pe patru platforme de telefonie mobilă: iPhone și iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7.

Aplicația este disponibilă în 22 de limbi ale UE și vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.

Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor. De exemplu, în cazul în care un zbor este anulat și pasagerului i se refuză, prin urmare, îmbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri între 125 - 600 euro. În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri. Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.

În cazul în care considerați că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicația vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactați pentru a depune o reclamație.

În timpul unei situații de urgență de mare amploare, așa cum a fost cazul în timpul crizei cenușii vulcanice din Islanda din 2010, aplicația poate, de asemenea, să afișeze informații și sfaturi de călătorie puse la dispoziție de Comisia Europeană.

Aplicația face parte din campania Comisiei intitulată „Drepturile dumneavoastră de pasager la îndemână”. Pentru mai multe informații privind drepturile pasagerilor, a se vedea http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/index.html

Sursa: Comisia Europeană

Comments